maandag 10 december 2012

De dag dat we Andy Warhol zijn arm afzaagden

Ons Annelies maakt radio voor Scorpio en Studio Brussel maar die keer dat ze jarig was, mocht ik de liedjes selecteren.Het voordeel van iemand kennen die aan de VRT werkt: je kan alle fanmail gewoon naar de Auguste Reyerslaan sturen en het komt wel terecht.

De fanmail in kwestie was natuurlijk een mixtape. Wat hadt ge verwacht? Dat ik zou evolueren? Het beestje heette even the schizophrenics in the mental institution are getting well by reading mao. Soms kan je met een lange titel een gebrek aan inhoud camoufleren. Dat is in dit geval duidelijk niet gelukt.

Volledig luisteren kan uiteraard op 8tracks.







  1. Marianne Faithfull – Intro. Prinses Marianne parlandoot een stukje over de gelijkenissen tussen verpleegsters en prostituees. Als in: ze zitten beiden in de zorgsector. En dan zijn er mensen die de verpleegkunde willen illegaliseren in de hele Europese Unie!
  2. Big Mama Thornton – They call me big mama. Big Mama verklapt ons hoeveel ze weegt. Ik zie het Adele niet meteen doen. (Klik!)
  3. The Meters – They all ask’d for you. (Klik!)
  4. Skeets McDonald – You ought to see grandma rock. Mijn oma is tachtig en heeft last van haar hart maar voor een boogie, een woogie of een jiveke draait ze haar hand niet om. (Klik!)
  5. Deltahead – Don’t move to Finland. Hoe je het ook draait of keert: dit is goed advies, mensen. (Klik!)
  6. Steven Wright – Keep on truckin’ (dialogue). (Klik!)
  7. The Animals – I believe to my soul. Ik geloof in mijn ziel dat je nergens betere orgeltjes vindt dan bij the Animals. (Klik!)
  8. Nick Cave & the Bad SeedsDeanna (Acoustic version). Deze versie zou niet misstaan in een zondagse vroegmis. Op voorwaarde dat de pastoor een beetje hardhorig is. (Klik!)
  9. Mavis StaplesDown in Mississippi. Als ik in een wrede bui ben, sluit ik mezelf op in een klaslokaal met een meisje dat slist en dwing ik haar eindeloos lang "Mississippi" te zeggen. (Klik!)
  10. John Hammond JrBig black Mariah. Een stiekeme ode aan Mariah Carey. Zie ook: het artwork. (Klik!)
  11. Mink DeVilleCadillac walk. (Klik!)
  12. William S. BurroughsNo more Stalins, no more Hitlers. Denk ervan wat ge wilt maar zonder Stalins en Hitlers was de twintigste eeuw gewoon tien suffe decennia na mekaar geweest.
  13. Vanthilt & Cominotto – Ave rheuma!  Ge kunt niet snel genoeg beginnen uw ouderdomsziektes te groeten.
  14. Von Südenfed – Fledermaus can’t get it. De cursus Duitsland voor dummies wordt vandaag gegeven door Mark E. Smith. (Klik!)
  15. MauroDynamite. Soms is een welgemikte flard Mauro genoeg om de meisjes te plezieren.
  16. Liesa Van der AaRid of me. Straffe madam Liesa covert Straffe madam PJ. Niet tegen Germaine Greer zeggen dat ik de formulering "straffe madam" heb gebruikt
  17. Mickey green - Outro.

1 opmerking:

  1. Dit cadeau kampeert nog steeds in mijn auto. Om tijdens nachtelijke ritjes boven te halen omdat ik Marianne Faithfull nog een keer wil horen praten.

    BeantwoordenVerwijderen