maandag 17 juni 2013

Flora & sauna

Er is sinds kort een supermarkt in het dorp van mijn jeugd. De moderniteit maakt alles kapot en niets blijft nog hetzelfde. Neem nu mijn zuster: pas nog lag ze als een pasgeboren klodder leven in mijn armen, tegenwoordig is ze zes jaar and counting.

De hoogste tijd om mij een beetje met haar opvoeding te bemoeien, nee? Voor kerstmis heeft ze een schaakspel gekregen, voor haar verjaardag een mixtape. Een bescheiden selectie uit toegankelijke doch goede popmuziek.

Ik weet niet of mijn zuster er meer dan één keer naar geluisterd heeft. Ik weet zelfs niet of ze de eerste luisterbeurt heeft uitgezeten. Haar aandachtsspanne is nog niet je dat. Ik versla haar bijvoorbeeld ook moeiteloos met schaken.

Om evidente redenen heb ik het schijfje zusterpop gedoopt. Voor het artwork heb ik mejuffrouw Schuttertje ingeschakeld en ze heeft dat schitterend gedaan. Voor de songselectie heb ik overleg gepleegd met de heren Sander en Gijs.


Volledig beluisteren kan u naar goede gewoonte op 8tracks.
  1. The Beach BoysI get around. Dit heb ik vroeger leren kennen op zaterdagochtend in Alles Kits op Nederland 1. (Of was het 2 of 3?) (Klik!)
  2. Martha & the Vandellas – Dancing in the streets. Vrijdag begint de zomer en dan zal het tijd wezen om op straat te dansen. (Klik!)
  3. The CrystalsDa doo ron ron. Dit kent u vast nog van die keer dat de actrices van F.C. De Kampioenen De Droomfabriek gatecrashten. (Klik!)
  4. Millie Small – My boy lollipop. (Klik!)
  5. Lily AllenLDN. (Klik!)
  6. The Coral – Dreaming of you. Toen dit lied verscheen, was het zesde middelbaar meteen een stuk vrolijker. (Klik!)
  7. Evil SuperstarsIt’s a sad sad planet. Het leven en de werken van Mauro Pawlowski zijn verplichte leerstof op alle lagere scholen van Limburg. Kleine Zus gaat volgend jaar naar de lagere school. Op deze manier heeft ze een voorsprong. (Klik!)
  8. Raymond van het GroenewoudIntimiteit. Ik vermoedde dat de frase "Oh ja, oh ja, oh ja, oh ja, oh ja / Chocola, chocola, chocola" wel potten zou breken bij de jeugd van tegenwoordig. (Klik!)
  9. Spinvis Ik wil alleen maar zwemmen. Een verlangen dat Kleine Zus niet vreemd is. (Klik!)
  10. Nina Simone – My baby just cares for me. Dit was een suggestie van San F. Yezerskiy. Waar ik vandaan kom, zegt ge geen nee tegen suggesties van San F. Yezerskiy. (Klik!)
  11. The Glenn Miller OrchestraIn the mood. (Klik!)
  12. The Beatles – Revolution 9. Dit was een suggestie van Charles Manson. Ik heb van Sharon Tate en Dennis Wilson geleerd dat ge beter geen nee zegt tegen suggesties van Charles Manson. (Klik!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten