maandag 11 juli 2011

't Is kortingsdag bij de mongolenbond

Heden in mixtape madness: een kleine ode aan Linde. Afgelopen jaar was ze mijn cultuurredactrice, komend jaar zal ze mijn baas zijn. 't Kan verkeren maar dat is allemaal niet erg. Voor haar verjaardag in april kreeg Linde van mij een cd'tje en meer moet ge daar echt niet achter zoeken.

Het schijfje heet The Boston ice tea party, volledig beluisteren kan hier. De meneer op de hoes is Dillinger, een reggaemeneer.

  1. D12 – Another public service announcement. (Klik!)
  2. Bad BrainsJoshua’s song. Joshua lijkt me een man van weinig woorden. (Klik!)
  3. Faith No MoreIntroduce yourself. Ik ben Geert Simonis. Ik ben een geletterd mens, een gewaardeerd popkenner, Minister van Staat en de vader des vaderlands. En gij? (Klik!)
  4. Eva De RoovereGelukkige verjaardag. Een door en door functioneel lied.
  5. MeurisRamsj. Ge kent mij, een mixtape is niet compleet zonder een streepje Stijn.
  6. Madness – Un passo avanti. Een Italiaanse versie van One step beyond. Minstens even leuk als de Engelse versie maar veel zonniger. (Klik!)
  7. Shirley EllisThe clapping song. En als we dan toch aan het dansen zijn. (Klik!)
  8. SladeGet down and get with it. (Klik!)
  9. PasmansThere’s a tavern in the town. Vrij vertaald: en we gaan nog niet naar huis!
  10. Beat HappeningCrashing through. Ah ja, dan komen er nu drie liedjes over auto's. (Klik!)
  11. Vince Taylor – Crand new Cadillac. Nog gecoverd door the Clash op London calling. (Klik!)
  12. Volt – Cars can be cruel. De jonge Daan belijdt zijn haat-liefderelatie met de automobiel. Zie ook: Geen Franse wagens meer van Supermarx. Als u toevallig Geen Franse wagens meer op cd/mp3/whatever heeft liggen: contacteer mij eens? Dank.
  13. Huey Lewis & the News – Hip to be square. Een tijdlang heb ik effectief gedacht dat het zo was. Edoch helaas. (Klik!)
  14. Trash Kit – Bugsy. Het domste dat een mens kan doen is Ben Siegel aanspreken met Bugsy. Dat diezelfde Ben Siegel stiekem Benjamin Siegelbaum heette, is een weetje dat u er gratis bijkrijgt. (Klik!)
  15. Huggy Bear – Shaved pussy poetry. Kon ik mijn poesje maar scheren, mijn poëzie zou nogal verbeteren! (Klik!)
  16. WireDifferent to me. Een punkspurtje. (Klik!)
  17. Splodgenessabounds – Two pints of lager & a packet of crisps please. En pak zelf ook iets. (Klik!)
  18. Dick BlackMicrowaves & a lotta love. Voor elke vrouw die deelneemt aan een slettenmars is er een man die thuis zit zonder warm eten. Maar dat lees je nooit in de opiniepagina's. (Klik!)
  19. The Shadows – Don’t cry for me Argentina. Ons Linde vertrekt binnenkort keihard naar de Argentinië maar dat is natuurlijk toeval. (Klik!)
  20. L’Ouvreuse – La porte du cabaret conduit à l’hôpital. De laatste drie liederen zijn zo obscuur dat YouTube ze niet kent!
  21. Friends of Dean Martinez – Hidden out of sight.
  22. Ry Cooder – I knew these people. Paris, Texas van Wim Wenders heeft een bloedmooie soundtrack maar de film heb ik nooit uitgekeken. Azo traag, jongens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten