maandag 23 juli 2012

Mijn vloot werpt het anker uit ter hoogte van de afrit Houthalen


Het meisje Anneleen vroeg om een mixtape. Ze was net verkozen tot vicepreses van de een of andere kring. Het leek mij aangewezen te gehoorzamen. Chance dat ik al eens gaarne een cd'tje in mekaar draai.

handpalmherrie leek mij wel een leuke titel. Gans beluisteren kan op 8tracks.


  1. In The Nursery – Opening. Zet u, de film ga subiet beginnen.
  2. CassetteboyDi + Dodi do die. Een staaltje plunderphonics waar ik elke keer een beetje meer van doodga.
  3. Marvin GayeBaby don’t you do it. Eindelijk een echt liedje. (Klik!)
  4. The Coasters – Poison ivy. Dit gaat over een giftig meisje. (Klik!)
  5. The Premiers – Farmer John. Het meest aanstekelijke huwelijksaanzoek ooit. (Klik!)
  6. The Zutons – Zutons fever. 't Is besmettelijk maar niet dodelijk. (Klik!)
  7. The Kills – Hand. The Kills zijn vandaag niet thuis maar u kan een berichtje inspreken na de pieptoon. (Klik!)
  8. CordycepsKey agitator index. Boze elektronica uit Hechtel!
  9. Elmore James – Dust my broom. Schrijf in mijn necrologie dat ik de meisjes de blues leerde kennen, wil je? (Klik!)
  10. BeckNobody’s fault but my own. Beck ruilt zijn gekte in voor strijkers en daar komen mooie dingen van. (Klik!)
  11. Randy NewmanIn Germany before the war. Ik ben naar Randy beginnen luisteren om heerlijk pesterige nummers als Rednecks en Short people maar achteraf zijn het de kleine, kwetsbare liederen die het langst blijven hangen. (Klik!)
  12. The Sands – April & June. Een vaderlands klassiekertje van een band waar we achteraf niets meer van hebben gehoord. Nu ja, brein Guy Van Nueten heeft nog wel eens rondgehangen met Tommetje Barman. (Klik!)
  13. RoosbeefIets te veel wij(n). Roos is geen prinsesje meer met iets te bonte haren maar verder doet alles het nog. (Klik!)
  14. Met belgerinkel naar de winkel. Zijn koninklijke Gijsheid zet een Elvis Presley-imitatie neer waarvan ge achteraf denkt: "Goed dat the King al een tijdje dood is."
  15. Pixies I’m amazed. Zelfs Astrid Bryan zou dit amazing vinden. (Klik!)
  16. Eddie & the Hot Rods – Teenage depression. Kop op, hier is rock & roll. (Klik!)
  17. The Donnas – Midnite snack. Ik kan u rabarbertaart aanraden. (Klik!)
  18. The White StripesLittle acorns. Ik heb het land van Jack White verlaten na Get behind me satan en daar konden the Raconteurs noch the Dead Weather iets aan veranderen. Nadat ik Blunderbuss had gehoord, heb ik direct terug een visum aangevraagd. Toch zal je mij niet vinden in de Lotto Arena in september. (Klik!)
  19. Steven WrightRock flock of five (dialogue). (Klik!)
  20. The Beach BoysGood vibrations session highlights. De ruwe opnames waaruit later het meesterwerkje Good vibrations geboetseerd werd. Toch meer dan "interessant om eens te horen". (Klik!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten