maandag 30 juli 2012

We klimmen maar we bereiken de top niet

VORIGE WEEK WAS JOHANNA JARIG EN ZE HAD CAKE GEBAKKEN VOOR IEDEREEN EN DE RABARBERCAKE WAS DE BESTE EN IK MAG EIGENLIJK ZOVEEL SUIKER NIET!

Ik ruilde een cd'tje voor al die suiker. Leek me een goede deal. Ik doopt het cd'tje visions of johanna. Leek me een goede titel. Visions of Johanna van Bob Dylan staat er niet op. Leek me te lang te duren. Ik besefte pas achteraf dat Sad eyed lady of the lowlands het hele lange nummer vanop Blonde on blonde is en niet Visions of Johanna. Volgende keer beter.

Het artwork is van de edele hand van Gijs Witdouck die Gent vrijdag zal verruilen voor Istanbul. Zwaai eens als je der bent, Gijs. Visions of johanna volledig beluisteren kan op 8tracks.


  1. The Herbaliser – Intro.
  2. Mavis StaplesThis little light of mine. Heeft u recent nog goede gospel gehoord? (Klik!)
  3. Nick Cave Here comes the sun. Zoals de zon in Wijchmaal opkomt na een nacht van weinig slaap zo komt ze nergens anders op. (Klik!)
  4. Soulsavers – Spiritual. Ik zou gelovige kunnen zijn maar ik mag niet bidden van mijn lief. (Klik!)
  5. Tom WaitsSoldier’s things. Het meest poëtische rommelmarktbezoek dat u ooit te horen zal krijgen. (Klik!)
  6. Steven WrightSuper sounds (dialogue).
  7. Talking HeadsRoad to nowhere. Tot Talking Heads een eenmalige reünie houden speciaal voor mij alleen en een handvol zorgvuldig geselecteerde vrienden (Allez, David, toe?) kan ik ermee leven dat School Is Cool dit nummer in leven houdt. (Klik!)
  8. Squirrel Nut Zippers – Good enough for granddad. Dingen die goed genoeg zijn voor mijn grootvader: kruiswoordraadsels en cryptogrammen, patience spelen met analoge kaarten, fietsen en donkere Leffe. (Klik!)
  9. Gene Pitney(The man who shot) Liberty Valance. Spoiler: het was Jimmy Stewart. (Klik!)
  10. Wax TailorRinging score. Hallo, met wie spreek ik? (Klik!)
  11. Low & the Dirty Three – Down by the river. Een prachtige Neil Young-cover, verstilder dan een nachtelijke Limburgse weide. The Dirty Three staan achttien november in de Vooruit. Ik teken alvast present. Geintje, jongens, ik kan helemaal niet tekenen. (Klik!)
  12. Ween – Buenes tardes amigo. Allemaal ironisch natuurlijk. (Klik!)
  13. Serge GainsbourgJoanna. Herontdekking van de maand: Serge G., grootmeetser in elegantie. Trivial Pursuit spelen zal nooit nog hetzelfde zijn. (Klik!)
  14. The Ramblers – Ik heb maling aan geld. Ik ook maling aan schulden.
  15. Sun Ra – Back in your own backyard. Als u het vriendelijk vraagt, mag u deze jazzalien misschien Herman Poole Blount noemen. Zijn muziek heeft de reputatie weird te zijn maar hier houdt hij het lekker toegankelijk.
  16. Everything But The Girl – The only living boy in New York. Alleen maar de schoonste Simon & Garfunkelcover die u vandaag gaat tegenkomen. (Klik!)
  17. Trio C Tot De Derde - Rumi. Klezmer die de wereld heeft gezien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten