maandag 7 maart 2011

Zeer belangrijk om een vage reden

Cedric is een jonge hond die de pen hanteert in de journalistieke kennel die ik zeven dagen per week, vierentwintig uur per dag, zestig minuten per uur probeer te runnen. Op Valentijn gaf ik hem een cd'tje maar dat kwam omdat hij jarig was, niet omdat ik van hem houd. Allez, niet dat ik niet van hem houd. Ik houd wel van hem. Maar dan anders. Aristotelisch. Ja, dat is het. Aristotelische liefde. Daar zit toekomst in. Toekomst en muziek.



This is not humiliating, this is showbusiness. Goede titel, al zeg ik het zelf.
  1. Snoop DoggDolomite (intro). (Klik!)
  2. Jimmie Rodgers – Standin’ on the corner (blue yodel #9). De man heeft in totaal twaalf van die blue yodels geschreven. Een heilig getal. (Klik!)
  3. The Boo Radleys – Wake up Boo! Boo Radley is de myserieuze buurman uit To kill a mocking bird maar dat weetje draagt helegans nada bij tot de beleving van deze vrolijke, vrolijke song. (Klik!)
  4. Jimmy Bo Horne – Spank. D.I.S.C.O. (Klik!)
  5. Snoop Dogg – Dolomite (interlude). Even pauzeren. (Klik!)
  6. The Tornados – Telstar. Een spacy old school instrumental. Het eerste Britse lied dat de top bereikte in de Amerikaanse hitparade. (Klik!)
  7. Trentemøller – Silver surfer ghost rider go. Een spacy new school instrumental. (Klik!)
  8. Speed Caravan – Killing an Arab. In Libië zijn ze er volop mee bezig. Geintje jongens, dat zijn geen Arabieren, dat zijn Berbers. (Klik!)
  9. Stijn MeurisZonder pracht zonder praal. Meuris tackelt Urbanus. Moet kunnen.
  10. SpinvisAlina (titelsong). (Klik!)
  11. Shabba Ranks – Wicked inna bed. Een luidruchtige Jamaicoender stoeft over zijn bedprestaties. Persoonlijk ben ik vooral goed in inslapen, uitslapen, doorslapen, overslapen en snurken. (Klik!)
  12. Off! – I don’t belong. Een subtiel lied over vervreemding. (Klik!)
  13. Ringo Starr Anti-drug public service announcement. Een behoorlijk hypocriete boodschap van Ringo. Of zoals Bill Hicks ooit stelde: "The Beatles got so stoned they let Ringo sing." (Klik!)
  14. Leo Ferré – Avec le temps. Een diep, triest lied. (Klik!)
  15. Jeroen Zijlstra – Kyrie. Als dit kerkmuziek was, zou ik vaker te eucharistie gaan. (Klik! Hele vreemde liveversie op een bruiloft.)
  16. Another Sunny Day – Anorak City. In Anorak City draagt iedereen een jas behalve de dorpsidioot. (Klik!)
  17. The Shop Assistants – I don’t wanna be friends with you. Geloof me vrij: u bent nog nooit zo mooi afgewezen. (Klik!)
  18. TV Personalities – Part time punks. Zelf ben ik halftijdse beatnik. Het is vermoeiender dan het klinkt. (Klik!)
  19. Veronica Falls – Right side of my brain.
  20. The Rokes – Let’s live for today. Strak plan! (Klik!)
  21. George Brassens – Il n’y a pas d’amour heureux. Een obscuur gedicht van Louis Aragon op muziek gezet. (Klik!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten