zaterdag 14 augustus 2010

It's so painful they have to take drugs

Ik heb met Kaat in de klas gezeten. Tegenwoordig zie ik haar nooit meer omdat ze altijd maar werkt. Zelfs op Twitter zwijgt ze als vermoord. Ik heb een alibi.

Mijn alibi is dat ik druk bezig was een cd'tje in elkaar te flansen voor haar verjaardag. De titel, Xenofood, vind ik een best oké woordspelinkje. Op de hoes herkent u Patti Smith en haar man Fred "Sonic" Smith. U weet voorlopig genoeg?

  1. Doves - Intro.
  2. Hieroglyphics - Prelude. (Klik!)
  3. The Lancasters - Satan's Holiday. Ook the international bad man himself heeft recht op congé. (Klik!)
  4. The Hunters - Russian Spy & I. Op gitaar herkent u Jan Akkerman. In 1973 werd hij door de lezers van Melody Maker uitgeroepen tot beste gitarist van de wereld. En toch bescheiden gebleven! (Klik!)
  5. Neil Sheppard - You Can't Go Far Without A Guitar (Unless You're Ringo Starr). True that!
  6. Ringo Starr & Joss Stone - Who's Your Daddy. Elke mindere god zou een gitaar nodig hebben om te mogen duetteren met Joss Stone. Hoewel, die vetklep Solomon Burke speelt helemaal geen instrument. (Klik!)
  7. Bill Coleman - Oh! How I Hate To Get Up In The Morning. Een credo. (Klik!)
  8. Jona Lewie - Stop The Cavalry. Geen kerstlied. (Klik!)
  9. Van Morrison - Jackie Wilson said (I'm In Heaven When You Smile). Ik heb lang getwijfeld of ik niet naar Van zou gaan op Blues Peer afgelopen juli. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan. Ik heb er nog altijd spijt van. (Klik!)
  10. Jack Parrow - Cooler As Ekke. Vrijdag speelt Jack Parrow op Pukkelpop. Ik kan niet gaan. Doet u hem de groetjes? (Klik!)
  11. 't Hof Van Commerce - Slaet Ip Min Gat.
  12. Herbie Hancock - Interludes Are Great #4.
  13. Neil Young - Down By The River (Live). In het dagelijks leven is dit een uitgestrekte gitaarjam die wel eens langer dan een half uur durft aanslepen. Hiero een uitgeklede pianoversie. (Klik!)
  14. Buddy Holly - Everyday. De pracht zit in de simpelheid. (Klik!)
  15. The Minutemen - Fanatics. (Klik!)
  16. Jaakko & Jay - Battle.
  17. Guided By Voices - Hit. Stiekem is dit geen hit.
  18. Wendy - Hey TV.
  19. The Buggles - Beatnik.
  20. The 13th Floor Elevators - You Don't Know. (Klik!)
  21. The Vaselines - I Hate The 80's. De comebacksingel. (Klik!)
  22. Rudy Trouvé - Simple Pleasures.
  23. A Beatband - Big Black TV Cat. Veranderde later van naam in Moondog Jr en nog later in Zita Swoon.
  24. The Amazing Stroopwafels - Ik Ga Naar Frankrijk. Veel plezier in Frankrijk! (Klik!)
  25. Corry Broken - Milord. (Klik!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten