vrijdag 13 augustus 2010

On off days we visited death camps

Michiel is een getalenteerd schrijver en zo mogelijk nog belangrijker: hij weet zichzelf te verkopen. Sterker nog: voor sommigen is hij een waar stijlicoon. Nu Saskia de Coster voor twintig jaar de bak in vliegt, is hij de enige hoop voor de Vlaamse Letteren.

Daarnaast is hij een trouw strijder van de mixtape madness movement. Het soort trouw dat enkel beloond kan worden met een mixtape: Aan het hof van Poseidon heb ik elke week een uur pauze.


  1. Kyteman Featuring Paradox - Intro / Allstars Anthem. (Klik!)
  2. Ramallah Underground Featuring Paracat - Another Occupied Town. Boze Araben die een beetje in de mic neuten dat ze het niet zo op Israël hebben. (Klik!)
  3. The Sonics - Boss Hoss. Met zo'n auto zou ik ook slagen op mijn rijexamen hoor. (Klik!)
  4. Therapy? - Gimme Back My Brain. (Klik!)
  5. The Melvins Featuring Leif Garrett - Smells Like Teen Spirit. Ik heb geen idee wat King Buzzo en co precies bezielde om Teen Spirit zo akelig perfect te herdoen. (Klik!)
  6. Madensuyu - Woman. Op de geweldige plaat D Is Done is dit de stilte voor de storm maar hier komt het ook wel tot zijn recht.
  7. Battles - Tras. (Klik!)
  8. Euson - Both Sides Now. Een heerlijk soulvolle Joni Mitchell-cover. (Klik!)
  9. Françoise Hardy - Tous Les Garçons Et Les Filles. Tristesse en existentieel ennui galore. (Klik!)
  10. Ray Franky & Lina Cora - De Postkoets. Het nummer dat bij Michiel het meest was blijven hangen, zo wist hij mij te zeggen toen ik hem onlangs in Aarschot tegen het lijf liep.
  11. Wim de Bie - Hoe Zal Ik U Ontvangen?
  12. Keefman - Uitbreker. Het was heel lang geleden dat ik een Nederlandstalig plaatje was tegengekomen dat zich met zoveel zelfvertrouwen en energie opdrong aan mijn luisterend oor zonder halverwege te struikelen. (Klik!)
  13. Guided By Voices - Shocker In Gloomtown.
  14. Larry Williams - Bony Moronie. (Klik!)
  15. Thelonius Monk - Nice Work If You Can Get It (Take 3). (Klik!)
  16. The Doors - Light My Fire / Graveyard Poem (Live). Ik heb geen synestesie maar ik heb altijd gevonden dat de studioversie van Light My Fire fluogroen is, deze liveversie neigt meer naar oranje toe. (Klik!)
  17. Jaakko & Jay - Gas Station. (Klik!)
  18. The Meat Puppets - Plateau. U waarschijnlijk bekend van de MTV Unplugged van Nirvana. (Klik!)
  19. Gram Parsons - Love Hurts. (Klik!)
  20. Mavis Staples - Jesus On The Mainline. (Klik!)
  21. The Winstons - Amen My Brother. (Klik!)
  22. Kyteman - Outro / Marching Band. (Klik!)

2 opmerkingen: