woensdag 4 augustus 2010

Uw buurman doet permanent boodschappen

Oor is de zus van Loor. Het meisje dat voor het "feest" in "feesten" zorgt. In de post-KUB-tijden zie ik haar veel te weinig. Misschien heb ik dat proberen goed te maken met dit cd'tje.

De vraag of ik daar in geslaagd ben krijgt een pijnlijke stilte als antwoord. Ik zie vooral een muzikale mesthoop, een vracht liedjeren tegen de muur gesmeten en dan gekeken wat er bleef hangen. Hopelijk heeft Oor er iets aan gehad. Hopelijk heeft ze het cd'tje gekregen tout court. Ik had het meegeven aan haar zus en voor die is het epitheton ornans "slordig geval" een understatement.

In ieder geval: My sleeping karma to burn. De titel is een lousy combi tussen My Sleeping Karma en Karma To Burn, zo veel is duidelijk. Duidelijkheid, daar doe ik het voor. Duidelijkheid, daar faal ik in.

Oorlief, ooit maak ik alles goed wat ik je heb misdaan en meer zelfs.


  1. Manau - Intro. Ge weet wel, die van Tribu De Dana. Dat ik die cd heb, daar schaam ik mij toch wel een beetje voor.
  2. Orelsan - Sale Pute. Het betere scheldwerk. (Klik!)
  3. MC Solaar - Sauvez Le Monde. (Klik!)
  4. Cornelius - Star Fruits Surf Rider. (Klik!)
  5. Little Boy & The Fat Men - I Love The Sound Of Breaking Ice. Little Boy & The Fat Men, dat is stiekem GW maar dat weet ge niet van mij. De titel was een suggestie van mij. (Klik! Links beneden ergens klikken.)
  6. Hank Thompson - The Wild Side Of Life. (Klik!)
  7. Kitty Wells - It Wasn't God Who Made Honky Tonk Angels. Woord van Hank en wederwoord van Kitty. "I didn't know God made honky tonk angels," beweert hij. Wat zij antwoordt, moge duidelijk zijn. (Klik!)
  8. LaVern Baker - Bumble Bee. (Klik!)
  9. Plasticines - (Zazie Fait De La) Bicyclette. (Klik!)
  10. Los Apson - Satisfaccion. De Rolling Stones krijgen een Spaanse make-over. (Klik!)
  11. Youp van 't Hek - Stapelbed. (Klik!)
  12. Lou Reed - Intro / Sweet Jane (Live). (Klik!)
  13. Iwrestledabearonce - Tastes Like Kevin Bacon. De naam is silly, de titel is silly, de muziek is woest. Smakelijk! (Klik!)
  14. Fol Chen - The Idiot. Deze vrolijke doch anoniem bende zit op het Asthmatic Kitty-label Sufjan Stevens. Ik vind dat een hele leuke naam voor een label. Ik vind Sufjan Stevens niet zo leuk. (Klik!)
  15. Black Lips - The Drop I Hold. (Klik!)
  16. Theophilus London - Humdrum Town. Deze man komt pertang niet uit Londen. Deze man komt uit New York. Michael Jackson, the Smiths, James brown, Fela kuti, Sun-Ra, Prince en Jay-Z hebben hem beïnvloedt. Hij heeft al geknipoogd naar This Year's Model van Elvis Costello. Kan niet slecht zijn. (Klik!)
  17. Urbanus - Hell's Angel. Voorwaar een vaderlandse klassieker. (Klik!)
  18. The Romans - Someday Cindy.
  19. Gaston & Leo - Sloemovitch.
  20. The Streets - Don't Mug Yourself. Verrekt goede raad, Mike. (Klik!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten