maandag 9 augustus 2010

Zal ik stoppen na nog één?

Sarah is de helft van een tweeling. 't Is dat ik haar zus zelden tegenkom of ik zou vies moeite hebben om ze uit elkaar te houden. Sarah is overigens niet Mokkel maar ouderwets een naamgenote. Gelijk die chick waar Abraham in Bijbelse tijden de horizontale sirtaki mee danste.

"I'm given to fabrication of albums sometimes, like if I wish a certain album existed and it doesn't I just make it up," biecht Lester Bangs op in zijn artikel Psychotic Reactions and Carburetor Dung. Ik heb iets soortgelijks gedaan bij wijze van verjaardagscadeau voor Sarah: Mother, I ain't no biscuit. Stiekem, niet al te stiekem vind ik de hoes heel erg geslaagd.

  1. Junkie XL - Intro 3 PM. (Klik!)
  2. Fatboy Slim - Ya Mama. Ik kan Quentin Cook geen hele plaat verdragen maar er is een tijd geweest dat al zijn singels dropen van het goud. Een mooie tijd om in op te groeien. (Klik! Heerlijke videoclip ook.)
  3. Robert Johnson - They're Red Hot. De manier waarop ik hier Robert op Quentin laat volgen, vond ik zo geweldig dat ik tijdens het samenstellen naar GW mailde: "Je kent me, ik zal niet snel zeggen dat ik geniaal ben maar de manier waarop ik zonet Fatboy Slim en Robert Johnson mixtapegewijs in de echt heb verbonden is prachtig." (Klik!)
  4. Red Hot Chili Peppers - They're Red Hot. Ik kan de Peppers verdragen zolang ze zich niet te serieus nemen. Hier voldoen ze aan mijn wensen. (Klik!)
  5. The Minutemen - Song For El Salvador. (Klik!)
  6. Jaakko & Jay - Walkingsmiling. (Klik!)
  7. The Rivingtons - Papa-Oom-Mow-Mow. (Klik!)
  8. The Edsel - Rama Lama Ding Dong. (Klik!)
  9. Róisín Murphy - Ramalam (Bang Bang). Nog zo iemand die mij geen hele plaat kan boeien maar wiens aparte nummers zo in de jukebox van mijn leven mogen. (Klik!)
  10. Randy Newman - I Think It's Going To Rain Today. (Klik!)
  11. Dora Bryan - All I Wanted For Christmas Is A Beatle. Mij moogt ge altijd Ringo onder de boom zetten maar doet er wel een schoon papierke rond. (Klik!)
  12. Paul Anka - The Lovecats. GW heeft eens een meisje proberen te versieren door de originele versie van the Cure aan te vragen in De Libertad. Het heeft niet mogen zijn.
  13. Rudy Trouvé - Song About Losing. Eigenlijk gaan alle liedjes van de Rudy daarover en hij heeft er Godverdomme veel geschreven zalle.
  14. Guided By Voices - Teenage FBI. Dit is dus de fase dat ik op elke mixtape wel een liedje van Robert Pollard en co placeerde. Het exacte waarom ben ik al lang vergeten. (Klik!)
  15. Butthole Surfers - 22 Going On 23. Sarah werd inderdaad drieëntwintig. Zo simpel kan het alsoms zijn. (Klik!)
  16. Spinvis - Limonadeglazen Wodka. Ik zou willen zeggen dat dit mijn favoriete Spinvislied is. De waarheid is dat het woord "favoriet" resoluut botst met het oneindige vat weemoed dat dit lied over mijn ziel giet. (Klik!)
  17. Marvelas Something - De Wet Van De Causaliteit.
  18. Archie Bell & the Drells - Tighten Up. Funky shit. (Klik!)
  19. The Hollies - Carrie Anne. (Klik!)
  20. The Minutemen - Ain't Talkin' 'bout Love. (Klik!)
  21. Van Halen - Ain't Talkin' 'bout Love. (Klik!)
  22. Gene Harris - Outro.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten