dinsdag 3 augustus 2010

Tofu = fout

Kennen jullie Sanne nog? Vroeger was zij de Pony waarmee ik menige prairie heb doorzworven. Immer op weg naar de horizon belandde zij in Amsterdam en daar is ze blijven plakken. Amsterdam ligt dichter bij de zee, op zee heb je hele mooie horizonten. Het hooi is beter in Amsterdam.

Ze was jarig en ik stuurde haar een cd'tje per Pony Express. Buffalo Bill heeft het hoogstpersoonlijk afgegeven alvorens de saloon in te duiken en een date op te scharrelen voor het soort liefde dat aan een kwartiertje genoeg heeft.

Dames en heren: Russians & ruffians. Sanne haar reactie: "Wow, bedankt! Wat een verrassing! Ik heb trouwens nog op je gedronken toen ze Keep On Rockin' In The Free World speelden op een hardrockkaraoke met liveband."

Zolang er lieve mensen op mij drinken, maak ik mij geen zorgen over de rest.


  1. Flat Earth Society - What A Wonderful World. We beginnen met drie jazzversies van liedjes die origineel geen jazz waren. Consequentie moet er zijn.
  2. John Coltrane - My Favorite Things, pt 1. (Klik!)
  3. Otomo Yoshihide's New Jazz Quintet - Strawberry Fields Forever. (Klik!)
  4. Kyteman - Une Seule Fois. Water dragen naar Amsterdam: een liedje uit Nederland naar Nederland sturen. Nog een chance dat ze ginder geen Frans spreken. (Klik!)
  5. Wax Taylor - Damn That Music Made My Day. Muziek maakt mijn dag elke dag. (Klik!)
  6. Primal Scream - Loaded. Beste. Intro. Ooit. (Klik!)
  7. Oi Va Voi - Refugee. Joodse muziek, Jim maar niet gelijk wij die kennen. (Klik!)
  8. Neeka - More Than You.
  9. Nouvelle Vague - Dance With Me. Mijn favoriete Nouvelle Vague-liedje en eentje waarvan ik het origineel niet kende. Ik suggereer niet dat er een verband is. (Klik!)
  10. Isabelle Antena - The Boy From Ipamena. (Klik!)
  11. Das Pop - The Love Program. (Klik!)
  12. Joe Jones - California Sun. U bekend van the Rivieras, the Ramones of Good Morning, Vietnam maar dit is het origineel. (Klik!)
  13. Dick Dale & His Del-Tones - Hava Nagila. Joods muziek, Jim maar niet gelijk wij die kennen bis. (Klik!)
  14. The Bees - Chicken Payback. (Klik!)
  15. Mauro - Let Me Know. (Klik!)
  16. De Kreuners - André Naline. De titel is een best aardige woordspeling en het lied mag er ook wezen.
  17. Nemo - Starsign.
  18. Felltones - Girls Can't Help.
  19. Team William - Judo Kid. "We are gangsters, we hang around." Great fucking lyrics. (Klik!)
  20. Elton John - Goodbye Yellow Brick Road. Ik had vroeger een dvd'tje van The Wizard Of Oz. Alleen stond er op het hoesje The Wyzard Of Oz. Sanne kidnapte mijn Wyzard naar Amsterdam en dat zal ik haar nimmer vergeven. (Klik!)
  21. Arno - T'Inquiète Pas.
  22. Shane McGowan & Nick Cave - What A Wonderful World. En hiermee is de cirkel rond. (Klik!)
Als ik er nu op terugkijk best een evenwichtig schijfje maar een tikje te lang. Wel zitten er genoeg negers en vrouwen in om politiek correct te zijn. Otomo Yoshihide is zelfs een Jap, tel uit uw winst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten