maandag 16 augustus 2010

Ik heb mij bevrijd van de regel dat de mens op vaste tijdstippen moet eten

GW is niet meer. Een smerige infectieziekte opgelopen bij het lappen van zijn ramen.

Hij is ontslapen in de Heer. De pijp uitgegaan. Geëxpireerd. Heengegaan. Overleden. Verrekt. Versmacht. Gecreveerd. Afgestorven. Kapotgegaan. Hij heeft het loodje gelegd, zijn laatste adem uitgeblazen en het tijdelijke voor het eeuwige verwisseld.

We vinden het allemaal spijtig dat iemand met zo’n talent, zoveel mogelijkheden, zachtheid, intelligentie plots is weggerukt amper vijfentwintig jaar oud. Hij had lang niet alles bereikt, hij had lang niet genoeg plezier gemaakt. Het is aan mij is om daarop te reageren: nonsens. Goed dat we er vanaf zijn, de klootzak, de profiteur.

Hearts of delirium
was het laatste cd'tje dat ik hem bij leven en welzijn heb geschonken. Delirium is een bier dat als logo een roze olifantje torst. Ik ben één keer zat geweest van delirium. Het was de avond dat mijn tweede lief besloot mij te verlaten.

  1. James Brown - Introduction By Fats Gonder / Opening Fanfare (Live). Fats Gonder vertelt aan het publiek welke liedjes Brother James van plan is te spelen. Vandaag de dag zout ge daar niet meer mee weg komen.
  2. Badly Drawn Boy - S.P.A.T. Single parents alone together!
  3. Le Corps Mince De Françoise - Bitch Of The Bitches. (Klik!)
  4. Plankton Maffia - Stamp Ya Feet (2 Step's Ahead Edit). Geen idee wat dit precies is. Mijn broer kwam thuis met het singeltje, gewonnen in een tombola ofzo. Zo slecht dat het weer goed wordt.
  5. Dead Man Ray - Kind + Gezin.
  6. Galaxie 500 - Submission. Een Sex Pistolscover. (Klik!)
  7. Richard Hell & the Voidoids - Blank Generation. Een anthem. (Klik!)
  8. Das Oath - The Twinkle In An Eye About To Be Blackened. Even agressief als zijn titel.
  9. Z'ev - Die 6. Een experimentele drummer of zo.
  10. The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble - Lobby. Een doomjazzgroepje rond breakcoregoeroe Bong-Ra. (Klik!)
  11. Sebadoh - Showtape '91. (Klik voor deel een! Klik voor deel twee!)
  12. Kloot Per W - Aalst. Ik ben nog nooit in Aalst geweest. Zou ik iets gemist hebben?
  13. Blind Blake - Diddie Wa Diddie. (Klik!)
  14. The Byrds - It's All Over Now, Baby Blue. (Klik!)
  15. Wim de Bie - De Tongsong.
  16. Kurt Van Eeghem - Cool Hé Jongen. Kurt komt uit de kast en roept u op om hetzelfde te doen.
  17. The Fenmen - Rejected. Eerste van vier slackerliedjes.
  18. Wavves - So Bored. Tweede van vier slackerliedjes. (Klik!)
  19. Gore Slut - Giraffe. Derde van vier slackerliedjes.
  20. Sykosonics - Have A Girl. Vierde van vier slackerliedjes. Geen van de vier is bedoeld als verwijt aan het adres van GW. Dat heeft er vooral mee te maken dat ik het adres van GW nooit kan onthouden. De straat, ça va nog maar het huisnummer is een merde om u tegen te zeggen.
  21. Diana Krall - Stop This World. (Klik!)
  22. Guru & Donald Byrd - Loungin'. (Klik!)
GW's reactie: "Dankjewel! Al is dat gedoe van Sebadoh wel om de muren van op te kruipen. Heb ik geskipt." Slaan én zalven, zo was hij wel, het varken.

Rot in de hel, teringlijer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten