woensdag 25 augustus 2010

De regen van de afgelopen dagen drijft de mensen naar de winkel

The return of the giant harlequin: een cd'tje voor de verjaardag van Herlinde. Ze was cultuurredactrice bij Veto. Nu woont ze in Brussel en weet ik niet wat de toekomst voor haar brengt.

Herlinde gaf een verjaardagsfeestje maar toen moest ik naar de Lokerse Feesten dus heb ik het cd'tje dinsdag op de Feeërieën gegeven. Ze leek er verrast mee, ze is een goede actrice.


  1. The Makers - Intro.
  2. Aphex Twin - Lornaderek. (Klik!)
  3. Wim de Bie - Lang zullen ze leven. Twee liedjes over jarig zijn. Dat leek me wel gepast.
  4. Paul Simon - Old.
  5. Keefman - Wij zijn de jeugd. Twee liedjes over de dualiteit van jong zijn maar oud worden. Dat leek me wel gepast.
  6. Kyteman featuring Double G, Paradox, Reazun, King Jule & Master Surreal - U-town university. Dat zijn heel veel mensen die meedoen. (Klik!)
  7. Rudy Trouvé - Trumpet loop.
  8. Ray Baretto - A deeper shade of soul. (Klik!)
  9. Royal Crown Revue - Hey Pachuco! Uit The Mask, toen Jim Carrey nog de coolste gozer ter wereld was! (Klik!)
  10. Marvin Gaye & Tammi Terrell - Ain't no mountain high enough. Een classic. (Klik!)
  11. Janelle Monae featuring Big Boi - Tightrope. Wedden dat dit over twintig jaar ook een classic is? (Klik!)
  12. Dorus - Bij de marine. Deze heeft Ine Benzine mij leren kennen. Over enkele weken ga ik bij Ine Benzine wonen. Dan gaat ze mij leren hoe een wasmachine werkt. (Klik!)
  13. Noordkaap - Hoopvol.
  14. Meuris - Hoopvol. Een lied, twee versies. Gewoon om even te tonen dat Stijntje wel gelijk had om die liedjes te herwerken.
  15. Gram Parsons - I can't dance. Troost u, Gram, ik ook niet. (Klik!)
  16. Ian Dury - My old man. Een liedje over de papa van Ian Dury. (Klik!)
  17. Gene Vincent - Pistol packin' mama. Ik denk niet dat dit een liedje is over de mama van Gene Vincent. (Klik!)
  18. The Sonics - Have love, will travel. (Klik!)
  19. The Minutemen - The toe jam. (Klik!)
  20. Daan - Flash gordon. Laat ons vooral blij zijn dat dit geen cover van Queen is.
  21. Guided By Voices - Hot freaks. (Klik!)
  22. The Stranglers - Always the sun (Sunny side up mix). (Klik!)
  23. Mavis Staples - Down in Mississippi. (Klik!)
  24. Lydia Lunch - Heartattack and vine. Een toppie Tom Waits-cover. (Klik!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten