dinsdag 17 augustus 2010

Nederland kiest kindertijd, andere tijden verzocht

Liselole gaat het komend jaar studeren in de States. Stiekem vind ik dat enorm dapper van haar. Zelf zou ik er nooit aan beginnen. Over minder dan een week is ze foetsie. Ik nam afscheid met een cd'tje. Het hoeft niet altijd een flessenpost te zijn.

Of de titel heel clever dan wel heel bagger is, moet u maar voor mij beslissen.


  1. MC Solaar - Introspection. Een intro moet niet altijd intro heten.
  2. Styrofoam - Kids On Acid. De jeugd van tegenwoordig! (Klik! In ruil voor uw e-mailadres moogt hem downloaden.)
  3. Gorillaz - Kids With Guns (Hot Chip Remix). De jeugd van tegenwoordig bis! (Klik!)
  4. Wim de Bie - Billeritsie. Wim neemt afscheid van het huisdier uit zijn kindertijd. Ik zou niet kunnen zeggen of het een hond dan wel een kat is. Laat ons zeggen een hond. Dat sluit beter aan bij het volgende lied.
  5. The Sonics - Walkin' The Dog. (Klik!)
  6. The Business - The Real Enemy. Een brok punklawaai en toch een perfecte popsong. Die combi is moeilijker dan het klinkt. Geloof me, ik heb al veel slechte punk gehoord in mijn leven. (Klik!)
  7. Mike Patton - Six Pack. (Klik!)
  8. Refused - Liberation Frequency. (Klik!)
  9. Henry Rollins - El Niño. Henry leutert een beetje over Black Sabbath. (Klik!)
  10. The Dickies - Rondo. Also known as het liedje van In De Gloria. Mokkel probeert vanaf vandaag kleine Waaltjes Nederlands te leren met behulp van In De Gloria. Ik zou het u nog wel eens willen zien doen.
  11. The Style Council - My Ever Changing Moods. (Klik!)
  12. The Maisonettes - Heartache Avenue. (Klik!)
  13. Roll Deep - The Avenue. Een Londens collectief rapt over het vorige liedje heen. (Klik!)
  14. Paul Kelly - Every Fucking City. (Klik!)
  15. Keefman - Magere Meisjes. Ge hoort mij zeker niet zeggen dat Liselole dik is. (Klik!)
  16. The Hindu Love Gods - Raspberry Beret. R.E.M. tackelt iets van Prince zonder die zingende homo maar met Warren Zevon.
  17. Guided By Voices - A Salty Salute. (Klik!)
  18. Skunk - Pet Sematary.
  19. The Stylistics - Betcha By Golly Wow. (Klik!)
  20. Kloot Per W - Kerstmis.
  21. Willard Grant Conspiracy - The Ocean Doesn't Want Me Today. Voor een goede Tom Waits-cover moogt ge mij op elk uur van de dag wakker maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten