vrijdag 16 juli 2010

Is het pijnlijk voor thijs?

Lieve vrienden van de mixtape madness movement, ons cd'tje van vandaag luistert naar de eloquente titel Stro & noten. De ampersand is heel belangrijk, het meest geile teken in de Nederlandse taal. Stro & noten ging naar Lies, de jongere zus van Mokkel. Mijn doel was een vergelijkend seksueel onderzoek der zusjes. Het heeft niet mogen zijn.

Na het kerstdiner (een vrolijke biefstuk) kreeg Lies van Kwinten, haar wederhelft een cd'tje toegestopt. Love in an elevator van Aerosmith stond daarop. Love in an elevator was naar mijn onbescheiden mening zelfs het beste lied op dat cd'tje. Ik heb niets tegen Aerosmith maar als zij tekenen voor het beste lied op een cd, dan stinkt er iets.

Een week of drie later verjaarde Lies en brouwde ik Stro & noten als tegengif. Haar reactie: "Héél héél erg bedankt voor je cadeautje! Ik had het totaal niet verwacht! Het zijn trouwens echt heel goede liedjes!" Ik mag het verdomme hopen.

  1. Soulwax - Intro. (Klik!)
  2. Spinvis - Goochelaars En Geesten. Hebt gij dat ook ooit, dat er u een regel of twee-drie van Spinvis aanwaait maar dat ge in de verste verte niet kunt zeggen uit welk liedje ze komen? Ik heb dat vaak. 't Is alweer even geleden dat Spinvis in Leuven gepasseerd. Dat hij gauw weerkeert. (Klik!)
  3. 't Hof Van Commerce - Oed Under Grjid.
  4. MC Solaar - Guérilla.
  5. DAAU Featuring Ya Kid K - Mary Go Round. Dansen met anarchisten was nog nooit zo leuk!
  6. Us3 - Different Rhythms, Different People.
  7. The Fast Cars - The Kids Just Wanna Dance. Geef hen eens ongelijk. (Klik!)
  8. Bad Brains - Pay To Cum. (Klik!)
  9. Frank Turner - Pay To Cum. Ah, Frank Turner! Zijn optreden in de AB maakte zoveel impact dat ik een tijdlang op al mijn mixtapes een nummer van hem verstopt heb. Stro & noten is het eerste in die rij. Ondertussen ben ik hem een beetje beu. Sorry, Frank! (Klik!)
  10. Camden - Gotta Stop Drinking (Rehearsal). Ah, Camden! Een groepje dat overal speelde toen ik festivals begon af te schuimen. Een groep dat ik daardoor minstens tien keer heb gezien. Het drietal stond altijd garant voor een joviale portie joie de vivre. Dat Axl Peleman tegenwoordig in het Nederlands zingt - ik neem aan dat het Nederlands moet voorstellen - negeer ik liever.
  11. Tom Helsen - Slowly. Voor hij Barbara Dex naaide, zong Tom hele mooie liedjes die mijn hart een beetje deden bloeden. (Klik!)
  12. The Stranglers - Strange Little Girl. Zeg haar niet dat ik het gezegd heb maar soms is Lies toch wel een strang little girl. (Klik!)
  13. Donovan - Mellow Yellow. (Klik!)
  14. R.E.M. - Drive. "Hey kids, rock & roll!" (Klik!)
  15. Mink DeVille - Just Your Friends. "You know that all of the time / I put my heart on the line." Waag het niet aan Willy te twijfelen. (Klik!)
  16. Cat Power - Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again. (Klik!)
  17. Zita Swoon - Hot Hotter Hottest. "Every wish I wish is bound to do me harm." Kon ik mijn verlangens maar het zwijgen opleggen. (Klik!)
  18. Guy Mortier - (Titelloos). Mijnheer Mortier kondigt de volgende artiest aan.
  19. Mauro Pawlowski & the Grooms - Ghost Rock. Mauro mag de hekken sluiten, hij verdient het. (Klik!)

2 opmerkingen: