zaterdag 24 juli 2010

Opstandigheid is mijn godsdienst

Mihai is een geweldige Roemeen en een toffe fotograaf of omgekeerd. Hij kwam naar België om kiekjes te schieten voor Veto. Wij zijn daar hoffelijk genoeg om en Anglais met hem te keuvelen. Dus kan hij zijn Nederlands niet oefenen.

Ik fixte hem dan maar een Nederlandstalige cd'tje voor zijn verjaardag. De ene hand wast de andere maar wie doet dan mijn rug? Het hoesmodel is Michael Jackson toen die nog een neger was. Dames en heren: Alle tranen ter wereld - Nederlands voor beginners.


  1. The Kids - Intro.
  2. Gorky - Engel Red Mij.
  3. Roosbeef - Meisjes. (Klik!)
  4. Guido Belcanto - Zoetigheidjes.
  5. PT Kroe - Wisselvallig. (Klik! Ge kunt zelfs kiezen of ge 't hi-fi of lo-fi wilt beluisteren.)
  6. Jan De Wilde & Prima La Musica - Hèhè. Dichter dan dit lied zijn we in het Nederlands nooit bij Subterranean Homesick Blues gekomen.
  7. De Anale Fase - Mama Onder De Grond.
  8. Will Tura - Eenzaam Zonder Jou. Het blijft een classic, jongens. (Klik!)
  9. Yevgueni - Eenzaam Met Jou. Dit liedje heb ik van Mokkel gekregen toen ik haar pas had leren kennen. In ruil kreeg zij een cd'tje, in ruil mocht ik haar vriendje zijn. Misschien sta ik een paar stappen over maar zo is het gegaan en zo staat het neergeschreven. (Klik!)
  10. Toontje Lager - Stiekem Gedanst. De perfect popsong. (Klik!)
  11. Het Simplisties Verbond - Stoont Als Een Garnaal. Ik houd van Gomorrah en sodomie, van Kees van Kooten en Wim de Bie. (Klik! De helft van het lied toch al.)
  12. Tom Lanoye - Carrière. Een schoon gedichtje.
  13. John Terra - De Dag Dat Het Zonlicht Niet Meer Scheen. (Klik!)
  14. Arbeid Adelt! - De Dag Dat Het Zonlicht Niet Meer Scheen. Eigenlijk is het te gemakkelijk deze twee liederen achter elkaar te plakken. Eigenlijk ben ik luier dan een tapijt op valium. Eigen lijk ben ik zelfs zo tam dat ik die vergelijking uit The Simpsons heb gestolen. (Klik!)
  15. Kloot Per W - Schijten. Sinds Het Laatste Uur is Kloot mijn Facebookvriendje. Ik vroeg hem om een beetje achtergrond over dit liedje. Ik kreeg: "Dat nummer was een reactie op de Notaris X-affaire waarvan later bleek dat er niks van waar was en dat Humo zich had laten meeslepen. Later heb ik van dat nummer The Right Stuff gemaakt dat op de compilatie From Behind The Bushes terechtkwam en wat later de b-kant werd van de single Endless Sleep. Hiervan heb ik nog exemplaren a volonté." Ik kreeg ook een vreemd aanbod om de autobiografie van Kloot te spookschrijven. Of zoiets. Ik heb echter nooit teruggebeld en daar voel ik mij wel enigszins schuldig over.
  16. Lionel Horrowitz & His Combo - Diesel. Een project van Rudy Trouvé met Daan Stuyven op zang maar niét Dead Man Ray. Volgt u nog?
  17. The Ex - Rara Rap. Een liedje tegen de Apartheid maar niet echt een rap.
  18. Aroma Di Amore - Koning Der Belgen.
  19. Supermarx - De Koning Van Vlaanderen. De tweede single van het Tien Om Te Zien-project van de eerder vermelde Daan Stuyven. Wie mij een mp3 van de eerste, Geen Franse Wagens, kan bezorgen krijgt naar keuze een knuffel, een Duvel, een mixtape.
  20. Daan - Souvenirs Van Plastique. Een flardje soundtrack van Meisje van Dorothée Van Den Berghe.
  21. Bram Vermeulen - Willem II. In mijn moederlijk huis is 's mans eerste plaat, Rode Wijn, een classic waaraan niet getwijfeld mag worden.
  22. Arno - Je Bent Een Vriend Van Mij. Een vertaling van Randy Newmans song voor Toy Story. Oorspronkelijk zou Arno er een duetje met Tom Barman van maken. Toen werd die valselijk beschuldigd vloeibare cocaïne te dealen en hoefde het voor Disney niet meer. Disney eist onberispelijk gedrag. Een tekenfilm over mijn leven zit er niet meteen in. (Klik!)
  23. Spinvis - Flamingo. (Klik!)
  24. Shadowgraphic City - Outro.
Zijn jullie de zomer al beu?
Zijn jullie mij al beu?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten