donderdag 22 juli 2010

Muziek voor de mensen is nooit nieuwe

Iemand nog nood aan een portie mixtape? Nee? Tough break, kid. Dit is mijn coté. Hier bepaal ik hoe er precies gedobbeld wordt. Vandaag wijzen de teerlingen richting Een grijze pijn. Een cd'tje voor Olivier maar ik mag Olle zeggen. Ik ken hem van op de KUB en van in Werchter en van in het Depot en van in mijn hart.

We go way maar we zien elkaar niet meer zo veel en dat is allemaal niet erg. We are ugly but we have the music. Op de hoes herkent u uiteraard Véroniqueske De Kock. Ik vind haar afwisselend de mooiste vrouw ter wereld en de lelijkste heks uit de hel. Deze foto schuifelt een beetje tussen de twee categorieën in.


  1. The Royal We - Back And Forth Forever.
  2. Jackie Wilson - (Your Love Keeps Lifting Me) Higher And Higher. (Klik!)
  3. The Temptations - Cloud Nine. Is dat hoog genoeg, Jackie? (Klik!)
  4. Happy Mondays - Step On. (Klik!)
  5. Detroit Grand Pubahs - Sandwiches. Schaamteloos gepikt van 2 many dj's die af en toe een aardige mixtape in elkaar weten te draaien. (Klik!)
  6. Booka Shade - Mandarin Girl. (Klik!)
  7. John Zorn - Once Upon A Time In The West. Het is al geen vrolijke film om te beginnen maar John maakt pas echt iets duisters van de soundtrack. (Klik!)
  8. Ernest Tubb - Walking The Floor Over You. Ligt er tapis-plein? (Klik!)
  9. Giant Sand - Sand. Gelooft ge mij dat dit een heel moeilijk liedje is om te googelen? 't Is een cover van Lee Hazlewood, dat dan weer wel.
  10. La Fille d'Ernest - Ta Petite Amie. Misschien wel de leukste Ramonescover ooit. (Klik! 't Is een korte preview maar laat dat u niet tegenhouden!)
  11. Barcelona - I've Got The Password To Your Shell Account. Geen idee waar dit juist over gaat maar wel een leuk lied. Werkte GW vroeger niet voor Shell? (Klik!)
  12. Pox - No More.
  13. The Jesus And Mary Chain - Surfin' USA (Summer Mix). Zomers geweld. (Klik!)
  14. The Fall - Repetition. "President Carter loves repetition / Chairman Mao he dug repetition." In zo'n gezelschap kan ik niet achter blijven. (Klik!)
  15. Koos - Ek Is My Dilemma.
  16. Blatz - Fuk Shit Up. (Klik!)
  17. Jeff Tweedy - Simple Twist Of Fate. (Klik!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten