vrijdag 9 juli 2010

De ouderlingen van maastricht

Mokkel ging naar Griekenland en opeens was mijn leven terug een hel. Ze zou maar een half jaar wegblijven en ik mocht op bezoek komen. Alzo stapte ik half november in Zaventem op de vlieger. Ik sliep tot in Wenen en daarna sliep ik tot in Thessaloniki.

In mijn koffer zat De Griekse beginselen. Het vervolg op Greek love for you, Greek love for me. Zelfde thema: Griekenland. Beide cd'tjes torsen artwork van San F. Yezerskiy, die ook een handje toestak bij de songselectie. San was ook zo vriendelijk enige woorden te lenen voor dit stukje blog. 't Is een held, 't is een filantroop, 't is een vogel, 't is een vlieger, 't is een Übermensch.

Ik denk dat u verder enkel nog moet weten dat San graag naar Mokkel verwijst als Yoko. Aldus insinueert hij cunningly dat ik door haar schuld minder tijd met hem doorbreng. Paul's dead, man.


  1. Elvis Costello - My Funny Valentine. (Klik!)
  2. Leonard Cohen - Alexandra Leaving. Dat heb je nu eenmaal met meisjes, soms gaan ze weg. Mokkel kwam gelukkig nog terug. Hoewel, nu staat ze op het punt richting Spanje te trekken. Wat hebben Mediterrane landen dat ik niet heb? (Klik!)
  3. Morphine - Take Me With You. San: "Mensen denken dat ik dweep met The Smiths, maar het meest van al hou ik van Morphine. Morphine is droevig, Morphine is geil, Morphine swingt als een tiet en bewijst dat je niet eens gitaren nodig hebt om de perfecte rockgroep te zijn. Maar goed dat ze dit nummer pas heeft gehoord toen ze al weg was, of Yoko zou nooit vertrokken zijn." (Klik!)
  4. Pinback - Tripoli. San: "Ik ken niet zo gek veel van Pinback, maar hier was ik tien jaar geleden gek van en als ik het terughoor denk ik weer aan het huis waar mijn vader nu niet meer woont en aan het meisje dat op mijn groene kamer kwam wenen om een andere jongen." (Klik!)
  5. Pixies - Bird Dream Of The Olympus Mons. We hebben tijdens mijn bezoek een berg beklommen maar daarboven woonden geen goden, enkel christenen en niet eens zo veel. (Klik!)
  6. Pulp - Common People. San: ""She came from Greece, she had a thirst for knowledge", zingt Jarvis Cocker. Yoko vertrók naar Griekenland met een honger naar kennis. Ik ben ook al in Griekenland geweest: het is daar lekker, maar alle dagen hetzelfde." (Klik!)
  7. William Shatner - Common People. 't Is de Shat, Jim, maar niet gelijk wij die kennen. (Klik!)
  8. Monty Python - Bruce's Philosophers Song. (Klik!)
  9. The Eagles - The Greeks Don't Want No Freaks. I hate the fucking Eagles.
  10. Shocking Blue - Venus. Technisch gesproken is Venus natuurlijk geen Griekse godin maar de Romeinse variant van Aphrodite. Een kniesoor die daarop let. (Klik!)
  11. Iron Maiden - Alexander The Great. (Klik!)
  12. Get Cape. Wear Cape. Fly. - Let The Journey Begin. San: "Ik denk niet dat ik al ooit een mixtape heb gemaakt zonder Get Cape. Wear Cape. Fly. en dat is zoals het moet zijn. Trompetten zijn altijd de beste aanmoediging." (Klik!)
  13. Rufus Wainwright - My Funny Valentine. San: "Toen ik nog meewerkte aan het beste radioprogramma van de wereld, mocht ik nooit liedjes kiezen van Rufus Wainwright omdat Koen Fillet die niet graag hoort. Ik hoor die wel graag. Dat hij mij nu maar eens tegenhoudt." (Klik!)
Wat heeft Koen je eigenlijk misdaan, San?
Wat heb je San eigenlijk misdaan, Koen?
Ga je nooit meer weg, Mokkel?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten