zaterdag 17 juli 2010

Just another story about big bad john

Het verhaal gaat als volgt: Ide is redactrice sociaal bij Veto. Ide heeft zware examens in januari. Ide gaat skiën in de intersemesterweek. Ide heeft die ontspanning nodig. Ide vraagt mij een soundtrack te knutselen om het skiën te begeleiden. Ik voldoe braafjes aan Ide haar verzoek.



Ide haar reactie na een eerste beluistering: "Zazazalige cd! Ze gaan Bulgarije nogal staan kijken met hun balkanbeats als ik daar met dit schijfje op de piste afski: ik ga een forrest gump effect creëeren!! ;-) (Dat is trouwens ook die man die ooit gezegd heeft: Life is as a box of chocolates.. :-)" Ja, ik moest dat ook twee keer lezen. Kennelijk kun je in Bulgarije skiën. Wat een veelzijdig land
  1. De La Soul - Intro. (Klik!)
  2. The Teddy Bears - To Know Him Is To Love Him. De groepsnaam is gestolen van het liedje van Elvis Presley. De titel is gestolen van de grafsteen van de papa van Phil Spector. (Klik!)
  3. Smokey Robinson & the Miracles - I Second That Emotion. Volgens Bob Dylan is Smokey Robinson een groot dichter. Wie durft er Nonkel Bob tegen te spreken? (Klik!)
  4. Rufus Thomas - The Funky Chicken. Ideaal om funky koninginnenhapje mee te maken. (Klik!)
  5. Booker T. & the MG's - Time Is Tight. (Klik!)
  6. The Pet Shop Boys - Always On My Mind. (Klik!)
  7. Schlachthofbronx - Schorschl Take 3. (Klik!)
  8. Godfried Bomans - Samen Winkelen. Ik haat winkelen maar met jou zie ik het nog wel zitten.
  9. Van Halen - Eruption. (Klik!)
  10. Pattig Page - How Much Is That Doggie In The Window? Voor vijf euro is hij van u! (Klik!)
  11. Perry Como - Caterina. Caterina is geen goede naam voor een hond. (Klik!)
  12. Peggy Lee - My Heart Belongs To Daddy. Wat kan vaderliefde toch schoon zijn. (Klik!)
  13. Serge Gainsbourg - Hold Up. Ik ben niet zo zeker of ik wel van Serge wil leren hoe ik een bank moet overvallen. (Klik!)
  14. Nemo - Public Swimming Pool. Johnny bezocht zwembad Mivo in Peer.
  15. The Libertines - The Boy Looked At Johnny. Een jongetje keek naar Johnny. (Klik!)
  16. Tommy Roe - Dizzy. Daar werd Johnny duizelig van. (Klik!)
  17. Wreckless Eric - (Id Go The) Whole Wide World. (Klik!)
  18. Ricky DeSire - Smerig Zusje. Vroeger had ik een smerig zusje, tegenwoordig is ze al wat meer proper op haar eigen.
  19. dEUS - Supermarketsong. (Klik!)
  20. The Roots Featuring Common - Act Too (Love Of My Life). (Klik!)
  21. Antony & the Johnsons - Knockin' On Heaven's Door. Ik kan muziek op zetten zoveel ik wil in Wijchmaal en mijn mama zal toch vragen of het wat stiller kan. Behalve als ik de soundtrack van I'm not there draai. Want daar staat Antony op en die kent mijn mama van in die film over Leonard Cohen. (Klik!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten