zaterdag 3 juli 2010

Afhankelijke liplezers

Maarten Inghels is de jonge god van de Vlaamse literatuur. Ik ben de hofnar van de Leuvense letteren. Vorige zomer vroeg hij zich af wat een mens precies moet doen om van mij een mixtape te ontvangen. Soms is de vraag stellen ze beantwoorden. In dit geval ook. Ik stuurde hem een cd'tje Body bags on the concorde, hij mij een exemplaar van Het Liegend Konijn. Soms zijn er geen verbanden.


  1. The Ronettes – Be My Baby. De intro van het lied met de beste intro aller tijden is ook de intro van dit cd'tje. (Klik!)
  2. The Supremes – You Keep Me Hangin’ On. (Klik!)
  3. The Murmaids – Popsicles & Icicles. Weer een meidengroep maar dan een obscure, zo kan het dus ook. (Klik!)
  4. Bonnie Jo Mason – Ringo I Love You. Bonnie Jo Mason heet eigenlijk Cherilyn Sarkisian maar werd pas echt beroemd als Cher. Ringo Starr heet eigenlijk Richard Starkey maar werd pas echt beroemd toen hij een duetje deed met Joss Stone. (Klik!)
  5. Buddy Rich – The Beat Goes On. Ook de funk goes on in deze cover van Sonny & Cher. (Klik!)
  6. Black FlagSix Pack. (Klik!)
  7. Mclusky – Lightsabre Cocksucking Blues. "I'm fearful of flying / And flying is fearful of me." Woord en wederwoord heet dat dan. (Klik!)
  8. Sonic YouthMy Friend Goo. (Klik!)
  9. The Velvet Underground – European Son. (Klik!)
  10. Unkle – Getting Ahead In The Lucrative Field Of Artist Management. (Klik!)
  11. The Last Poets – When The Revolution Comes. Ik zeg niet dat ik Maarten Inghels op ideeën heb gebracht maar hij heeft wel na het beluisteren van dit cd'tje Kain The Poet, een van de originele Last Poets, geprogrammeerd op het Felix Poetry Festival. Maarten doet dat wel vaker, mensen programmeren. Zelfs ik ben binnenkort dankzij hem geprogrammeerd in Antwerpen. Kutstad. (Klik!)
  12. The Disposable Heroes Of Hiphoprisy – California Über Alles. Toen Michael Franti nog relevant was, verkende hij alhier de fragiele grens tussen remix en cover. (Klik!)
  13. Arbeid Adelt! – Ik Sta Scherp. Vier februari eerstvolgend: Rewind in de AB. Ik heb mijn ticket al. En u? (Klik!)
  14. Boerenzonen Op Speed – Vel Tegen Vel.
  15. De Jeugd Van TegenwoordigIk Wil Me Lekkervoele. Willie Wartaal doet iets Daniel Johnston-achtig. (Klik!)
  16. Daniel Johnston – Happy Time. Daniel Johnston doet iets Daniel Johnston-achtig.
  17. MorrisseyYou’re The One For Me, Fatty. (Klik!)
  18. Daan50%. Lof der luiheid. (Klik!)
  19. Dead Man RayCentrifugitives.
  20. Powermad – Slaughterhouse. Bekend uit Wild At Heart van David Lynch. (Klik!)
  21. Mötley crüe – Dr. Feelgood. Zanger Vince Neil werd vorige week gearresteerd voor rijden onder invloed. In 1984 reed hij eens onder invloed met een dode drummer als gevolg. Sommige dingen veranderen nooit. (Klik!)
  22. Nicolas Cage – Love Me Tender. Een acteur die zingt. Gelijk Stan Van Samang. (Klik!)

2 opmerkingen: