zondag 25 juli 2010

Put in grond met water

De held van de dag is Eric. Hij heeft Amerika ontdekt, Polen gekerstend en mijn hemd gedragen. Had ik zijn charisma, ik regeerde over de wereld. Ik heb meer respect voor Eric dan mijn telraam kan bereken.

De mooiste anekdote is hoe hij voor Veto een voorbeschouwing zou schrijven over LOKOmotion maar een vlammend staaltje onderzoeksjournalistiek over geluids- en andere overlast bij zaal Lido afleverde. Ik heb lang geleden enkele nachten gesleten aan de vestiaire van de Lido. Tegenwoordig slaap ik liever. Mijn nachtrust is mij dierbaar.

En ja: achteraf gezien vind ik Het federaal de markt kleurstof besmet doorgedronken ook niet de meest catchy titel mogelijk.


  1. Somnabula - Prologue. Mauro als vampier.
  2. Stijn - Diejenandere. Stijn als Raymond.
  3. T.C. Matic - Le Java. (Klik!)
  4. Soundbyte # 1. Yves Leterme barst vrolijk uit in La Marseillaise.
  5. Let Tueurs De La Lune De Miel - La Brabançonne. Een zalige fucked up jazzversie. Heel spijtig dat ik er geen filmpje of mp3'ke van vind. Downloadt ge hem zelf? Ge gaat het u niet beklagen.
  6. Soundbyte # 2. Iemand vindt heel die Brabançonne maar langzame kutmuziek.
  7. The Strokes - 12-51. (Klik!)
  8. The Fall - Totally Wired. (Klik!)
  9. ZZZ - Bubblegum. ZZZ covert Sonic Youth dat Kim Fowley covert. Zoiets.
  10. Wax Taylor - The Games You Play. (Klik!)
  11. The Roots - Quills. (Klik!)
  12. Beastie Boys - The Sounds Of Science. (Klik!)
  13. Neil Young & Crazy Horse - Sedan Delivery (Live). "Let's play some rock & roll," zegt Ome Neil en daarna houdt hij zijn belofte. (Klik!)
  14. Samuel L. Jackson - Ezekiel 25-17. (Klik!)
  15. Bobby Freeman - C'mon And Swim. Eric vertrouwde me achteraf toe dat hij dit het leukste vond. Ik kan hem geen ongelijk geven. (Klik! Wat een heerlijk filmpje!)
  16. Buddy Holly - Peggie Sue. (Klik!)
  17. The Aces - One Way Street. (Klik!)
  18. The Raveonettes - Attack Of The Ghost Riders. (Klik!)
  19. Pre - Gang Of Wire. De titel is een combi tussen Gang Of Four en Wire. De invloeden van Pre zijn zo ook duidelijk verklaard.
  20. Tom Lanoye - Gent-Wevelgem.
  21. James Carter & the Prisoners - Po' Lazarus. Uit de soundtrack van O Brother, Where Art Thou? Triggerfinger pleegt dit al eens te gebruiken als intro. (Klik!)
  22. Roosbeef - Onder Invloed (A Capella). Roos krijgt het laatste woord en iedereen luistert. Zo werkt het, dat zijn de regels. (Klik!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten