woensdag 11 augustus 2010

Miss belgië heeft doorgaans een achternaam

Vandaag richten we onze verrekijker op mijnheer Laurens. Een gentleman in de ware zin van het woord. Met Laurens kunt ge overal twee keer komen. Eens zo en de tweede keer om uw verontschuldigingen aan te bieden.

Maar daar gaat het helemaal niet over. Het komend jaar staat Laurens in voor de rubrieken Internationaal en PR bij de sympathieke publicatie die wij allen kennen als Veto. Het gaat een goed jaar worden, ik heb er vertrouwen op.

Laurens verjaarde en kreeg van mij een cd'tje: Visioentij. Waarom precies weet u zelf wel.


  1. Nirvana - Intro. Kurt en co checken of alles wel aanstaat, of alles wel lawaai maakt. (Klik!)
  2. Millencolin - Mr. Clean. (Klik!)
  3. No Fun At All - Believers. Twee lappen punk boordevol perfecte pop. Ik ken ze ook maar omdat de machtige moker Homer ze pleegt te coveren. (Klik!)
  4. Plasticines - Pop In, Pop Out. (Klik!)
  5. The Mokum Beat Five - Trouw Nooit. Mokum is Joods voor Amsterdam, zo weet ik sinds een recent spelletje Trivial. Ik was ongelofelijk dronken die avond. Dit lied is de beste raad die ik ooit heb gekregen. (Klik!)
  6. Buddy Holly - Peggy Sue Got Married. Maar Peggy Sue weigert er naar te handelen. (Klik!)
  7. Perez Prado - Mambo No 5. Nog gesampeld door Lou Bega! (Klik!)
  8. Peter Tosh - Johnny B. Goode. (Klik!)
  9. Cassetteboy - Anne Frankingmachine. Absurd. Fucked up. Geweldig. (Klik!)
  10. DJ Krush Featuring Mos Def - Shinjiro (Harsh Mix). (Klik!)
  11. Videokids - Woodpeckers From Outer Space. The Woodpeckers, dat waren Jef en Cois Cassiers. Cois is jong gestorven. Jef heeft daarna de Jan Zonder Vrees-tekenfilm gemaakt. Ik heb die minstens twintig maal gezien als kind. Hell, eergisteren nog ben ik door de Krabbenstraat gewandeld. Daar woont het Grootje van Jan Zonder Vrees. (Klik!)
  12. Beastie Boys - Pass the Mic. (Klik!)
  13. Marina & The Diamonds - Hollywood. Is dit ondertussen al een beetje passé of nog steeds een beetje hip? (Klik!)
  14. The Vaselines - Son Of A Gun (Live). "We're gonna play some of our favorite hymns of 1986." (Klik!)
  15. Melanie - Look What They've Done To My Song. Melanie heeft het niet zo op covers, remixen en andere bewerkingen vermoed ik. (Klik!)
  16. Maria Taylor - Cartoons And Forever Plans. (Klik!)
  17. Luc Van Acker & Anna Domino - Zanna. Een vaderlandse klassieker. (Klik!)
  18. Herman Finkers - Mijn Kinderjaren.
  19. Jimmy Hughes - Steal Away. (Klik!)
  20. The Devilles - Dance To The Rhythm Of Seasick Steve. Jonge honden die een overtuigende pot bluesrock neerzetten en hulde betonen where credit is due. (Klik! Gewoon rechstboven even klikken.)
  21. Purple Hearts - Plane Crash. (Klik!)
  22. Zangeres Zonder Naam - Ach Vaderlief, Toe Drink Niet Meer. Alcohol takes your future away! (Klik!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten