maandag 14 februari 2011

The goofy & the profound

Juffrouw Mokkel vond dat het tijd werd dat ik haar muzikale bagage weer eens bijspijkerde. Ik flanste dan maar een cd'tje in elkaar. De enige taal waarin ik mij verstaanbaar kan uitdrukken. Verstaanbaar of iets dat er op lijkt.



De titel, roxy poetry, is uiteraard een crappy jeu de mots op Roxy Music. De man op de hoes is Abraham Lincoln. Of zoals Juffrouw Mokkel hem noemde: Wie?
  1. Zita Swoon - Titles - A song of two humans. De intro van Zita's soundtrack bij de stille film Sunrise van F.W. Murnau. Als u iets moois wil lezen over Sunrise dan moet u naar hier gaan.
  2. Bill Lee - Cruella De Vil. Uit One Hundred and One Dalmatians uiteraard. Toen ik die met Kleine Zus keek, wist ze achteraf te melden dat het wel een hele lange tekenfilm was. Kleine Zus heeft de aandachtsspanne van een kleuter die stijf staat van teveel cola. En zo danst ze ook maar dat zit in de familie. (Klik!)
  3. Soul Coughing - Bus to Beelzebub. Als Tom Waits hiphop zou plegen, zou het zo kunnen klinken. (Klik!)
  4. The Scabs - Matchbox car. Juffrouw Mokkel haar favo Scabsliedje. Zo kon ze eindelijk ophouden met dat ene YouTubefilmpje keer na keer af te spelen. (Klik!)
  5. R.E.M. - The one I love. Verwijt mij meligheid en ik kan u enkel gelijk geven. Gelijk én een ouderwetse kidney pounding. (Klik!)
  6. The Shangri-Las - Radio spot # 4 good taste dating courtesy. Voor Juffrouw Mokkel haar goed gedrag en zeden en haar algemene ontwikkeling. (Klik!)
  7. Hall & Oates - Sara smile. Juffrouw Mokkel heeft een naam en die naam zit in dit liedje. (Klik!)
  8. Erik Van Neygen & Sanne - Veel te mooi. Een pracht van een lied. Waar is de tijd dat ik nog naar Tien om te zien keek? (Klik!)
  9. Naked City - Hammerhead. Een venijnige borrel lawaai om die bagger van zonet uit de gehoorbaan te wurmen. Geen cover van A Brand. (Klik!)
  10. Gorillaz - Punk. Geen punk. (Klik!)
  11. Captain Beefheart & the Magic Band - Hot head. Toen de Kapitein het tijdelijke voor het eeuwige had verwisseld, gaf Juffrouw Mokkel aan met mate nieuwsgierig te zijn naar 's mans muziek. Haar wens is mijn gevel. (Klik!)
  12. Arno & the Subrovnicks - Hot head. Datzelfde nummer in een jasje gehaakt door mijnheer Hintjens. (Klik!)
  13. Björk - It's oh so quiet. Elke twee-drie jaar haal ik mijn Björk-cd's uit de kast en vraag mij af waarom ik er niet vaker naar luister. Dan gaan ze weer voor twee-drie jaar de kast in. (Klik!)
  14. The Raincoats - Lola. Een kleuterklas covert the Kinks. (Klik!)
  15. Mark Lanegan Band - Like little Willie John. Van de plaat Bubblegum, een waar meesterwerk. (Klik!)
  16. Gemma Ray - Everyday. Een toppie cover van mijn favo Buddy Holly-lied. (Klik!)
  17. Jawbreaker - Kiss the bottle. Dit heeft Petit mij leren kennen. Dit is aangrijpend. Dit is een uitzondering. Doorgaans leerde Petit mij diverse vormen van lawaai en snelheid kennen. (Klik!)
  18. Yo La Tengo - Nuclear war (version 1). Wilde freejazz in een iets strakker indierockjasje. (Klik!)
  19. Zita Swoon - Coda - A song of two humans. De outro van Zita's soundtrack bij de stille film Sunrise van F.W. Murnau. Als u iets moois wil lezen over Sunrise dan moet u naar hier gaan.

2 opmerkingen: