maandag 14 november 2011

You abuse me & I amuse you

Mokkel kreeg van mij voor haar recentste verjaardag een blauwe tijger en een begeleidend cd'tje. Het cd'tje haperde van meet af aan in menige cd-speler maar de tijger staat nog steeds dapper op onze schoorsteen. Het schijfje heet onze traanklieren bereiken een vergevorderde staat van paraatheid maar daar moet u verder niets achter zoeken.

Volledig beluisteren kan hier.

  1. Frank Vander lindenPatti blues. Franks eerste teken van sololeven. Toen was een ep nog genoeg daarvoor. (Klik!)
  2. De Anale FaseKapotlied. Wat kapot kan, moet kapot, zo simpel is het.
  3. Jan De WildeAnneke Weemaes. Zonder zijn cool te verliezen, bezigt Jan moeilijke woorden als "Thalidomide". "Respect," zeg ik dan. (Klik!)
  4. The Travelling Wilburys – Handle with care. Een zeer obvious lied en eigenlijk een zeer melige keuze maar Mokkel bezit natuurlijk niet dezelfde muzikale achtergrond als u en ik. (Klik!)
  5. The Sore LosersYour smile. Nog zo'n melige keuze maar dan wel met enkele killerrifs eronder. (Klik!)
  6. Lionell Horrowitz & his ComboLe fred. Rudy Trouvé goes silly.
  7. Spencer the RoverSummary. Spencer vat zijn laatste plaat handig samen in een beeldige compositie.
  8. Warpaint – Billie Holiday. Misschien wel de ontdekking van 2011. (Klik!)
  9. The Velvet UndergroundPale blue eyes. Ik heb bruine ogen maar ik begrijp dit lied. (Klik!)
  10. John CaleHallelujah. Mokkel en ik durven aan de ontbijttafel al eens discutteren over wiens versie van Hallelujah de beste is. Ik verlies altijd maar ik ben de morele winnaar. (Klik!)
  11. Mano Solo – Tango. Ja, een tango eh. Wat had u nu verwacht? Een mambo, een rumba, een chachacha?
  12. De Nieuwe SnaarCalypso be. Jan en co rekenen af met junglemuziek in het algemeen en met jazz in het bijzonder. 
  13. Cibelle – Underneath the mango tree. Ik vermoed dat het daar aangenaam in het zand liggen is. (Klik!)
  14. Of MontrealWraith pinned to the mast and other games. "Let's pretend we don't exist." Beste zinnetje ooit? (Klik!)
  15. The Elgins – Heaven must have sent you. Een scheutje Motown kan nooit kwaad. (Klik!)
  16. Ellie Greenwich – Baby. Iets obscuurs waarover ik in Humo gelezen had. Anderzijds: als iets in Humo staat, is het dan nog obscuur? Een troostende gedachte: als de verkoopscijfers zo blijven dalen, is Humo binnenkort terug een undergroundblad. (Klik!)
  17. Nat King ColeMona Lisa. Vrijdag gaat Mokkel naar Parijs maar ze gaat niet de Mona Lisa kijken. Je moet het maar durven. (Klik!)
  18. SebadohSoul mate. De les is dat meligheid mag zolang het lofi gebeurt. (Klik!)
  19. Raymond van het GroenewoudKeinijg. Of aanstekelijk.
  20. De MensPatti blues. Eindigen met een reprise is altijd cool. (Klik!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten