maandag 17 januari 2011

I'm talking to you as a friend, Joe

Niet alleen het (hoge) taalverbruik, maar ook de wijze waarop je blogt, kan nadelig zijn voor de gezondheid en het milieu. Ongetwijfeld is Geert Simonis de zwakste van alle webgebruikers. Vandaar ook dat de wetgever hem hier een speciale bescherming toekent.

Welkom in mijn beschutte webplaats, y'all!

Dokter Bas is een fenomeen. Als je hem door Leuven ziet banjeren in een warme jas uit de stock Américain, zou je nooit zeggen dat hij een van de meest gevierde fotografen van zijn generatie is. Dokter Bas is nauwelijks 22 jaar oud maar heeft al twee Pulitzerprijzen op zijn palmares staan. Hij laat het succes niet aan zijn hart komen of naar zijn hoofd stijgen.

Dokter Bas zijn lief is mijn redactrice Cultuur. Ze vond dat zijn muzieksmaak te wensen overliet. Of ik hem even wilde bijscholen. Dat wilde ik wel. De cursus heet I like food, I like shoes en is te kennen voor het examen.


  1. Eminem - Intro. (Klik!)
  2. MC Luscious - Boom! I got your boyfriend (radio version). Als ik ooit iemand kidnap dan stuur ik dit lied naar zijn vrouw als eis om losgeld. Ik zit vol plannen, het een nog van de pot gerukter dan het ander. (Klik!)
  3. JJ Fad - Supersonic. Luister heel goed naar dit liedje, lieve luisteraar en besef waar Fergie de mosterd voor Fergalicious heeft gestolen. Een slecht geschoren man omschreef mij ooit als Geertalicious. De anekdote zal ik u besparen. (Klik!)
  4. Pink Floyd - Animals radio advertisement. Volgens E.S. Turner is reclame "the whip which hustles humanity up the road to the Better Mousetrap." Ik spreek de man niet tegen. (Klik!)
  5. Elvis Costello - Less than zero (Vegas version / live). De eerste regel van Less than zero is "Calling Mr. Oswald with the swastika tattoo." De meneer Oswald waarvan sprake is Oswald Mosley. In de jaren dertig was hij de leider van de British Union of Fascists. Zeg maar de Britse Léon Degrelle maar dan zonder Oostfront of Maurice De Wilde. Natuurlijk werd de meneer Oswald uit de tekst in de Ustated Nites vereenzelvigd met Lee Harvey Oswald. Meneer Costello bediende zijn publiek op hun wenken en paste zijn woorden aan voor de Nieuwe Wereld.
  6. Enablers - Pauly's day in cinema. De laatste keer dat ik naar de cinema ben geweest heb ik Tamara Drewe van Stephen Frears gezien. Leuk filmpje maar weinig memorabel. Ongelogen. (Klik! De trailer van Tamara Drewe vindt u hier.)
  7. Devo - Here to go (go mix version). Het leukste aan Devo vind ik dat ze een Christian rock-nevenproject hebben dat Dove heet. (Klik!)
  8. Cornelius - I hate hate. Don't we all? (Klik!)
  9. Mastodon - Circle of cysquatch. Een cysquatch is een Bigfoot met maar één oog die in de toekomst kan kijken. Verzamel er zo een paar, zet hen in een kringetje en laat hen voorspellen wanneer we een nieuwe regering hebben. (Klik!)
  10. Mogwai - Hunted by a freak (BBC session). In den oorlog luisteren wij vaak naar de BBC. Maar dat moest stiekem gebeuren, eh Frank, niemand mocht dat weten. (Klik!)
  11. Kloot Per W - Relations (between people). Ik heb relaties met veel mensen. Een belachelijk laag percentage daarvan is seksjuweel getint. Mijn relatie met Dokter Bas bijvoorbeeld is louter platonisch.
  12. The Cinematic Orchestra - Yoyo waltz. De dag dat The Man de jojo heruitvond als de yoyo is er iets in mij gebroken.
  13. Jimmy Smith - The sunny side of the street. Dat is de straatkant waar San F. Yezerskiy niet woont.
  14. Glasvegas - Stabbed. Over de gevaren van twistgesprekken in de aanwezigheid van een mes. "No cavalry could ever save me / I'm gonna get stabbed." (Klik!)
  15. Hellosinnation - Paarse alligator. Even weird als het klinkt, geloof me.
  16. Noisettes - Never forget you. Met een naam als Shingai Shoniwa zal ik mevrouw de zangeres ook niet snel vergeten. (Klik!)
  17. Jimmy Frey - Zo mooi, zo blond en zo alleen. In het echt is dit lied minstens drie keer beter dan in uw hokjesdenkend hoofdje. (Klik!)
  18. Ray Charles - Cincinnati kid. Voor Cincinnati Cincinnati heette, heette Cincinnati Losantiville. Gaat ge mee naar Losantiville kermis? (Klik!)
  19. Noordkaap - Feestfanfare. Een dorpsfanfare die zich als een bende uitgelaten Kozakken op Arme Joe van Will Tura stort.

Achteraf gezien veel ideeën maar weinig richting. Laat mij allemaal gerust. Ik zal het nooit meer doen, Dokter Bas. Ik ga herbronnen bij Luc Versteylen.

1 opmerking:

  1. Zo mooi zo blond en zo alleen is inderdaad beter dan ik dacht. Geert Janssen 1 - Els 0.

    BeantwoordenVerwijderen